Σελίδες

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

Ηράκλειτος

Το δεύτερο μισοσκόταδο.
Η νύχτα που βαθαίνει μες στον ύπνο
Η κάθαρση κι η λησμονιά.
Το πρώτο μισοσκόταδο.
Το πρωινό που ήταν αυγή.
Η μέρα που ήταν πρωί.
Η πλούσια μέρα που θα καταλήξει σε μια χαμένη βραδιά.
Το δεύτερο μισοσκόταδο.
Η νύχτα - τούτο το άλλο ένδυμα του χρόνου.
Η κάθαρση κι η λησμονιά.
Το πρώτο μισοσκόταδο...
Το φευγαλέο ξημέρωμα και, καθώς ξημερώνει,
η αγωνία του έλληνα.
Τι υφάδι είναι τούτο
πλεγμένο από είναι, από θα είναι και από ήταν;
Και πιο είναι τούτο το ποτάμι
που από μέσα του κυλάει ο Γάγγης;
Άραγε τι είναι τούτο το ποτάμι
που την πηγή του δεν αντέχεις καν να φανταστείς;
Τι έιναι τούτο το ποτάμι
που παρασέρνει ξίφη και μυθολογίες;
Είναι ανώφελο να κοιμηθώ.
Κυλάει μες στον ύπνο,στην έρημο, στα υπόγεια.
Με παρασέρνει το ποτάμι, μα το ποτάμι είμαι εγώ.
Έχω πλαστεί από μια ύλη αινιγματικού χρόνου
που συνεχώς μεταβάλλεται.
Ίσως η πηγή να βρίσκεται μέσα μου
Ίσως απ'τη σκιά μου
να αναβλύζουν οι μέρες:
οι ανελέητες και οι φανταστικές.

Jorge Luis Borges (Ηράκλειτος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.