Σελίδες

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Ο Αντιπολιτευόμενος

Εν μέσω της εκλογικής αυτής ανεμοζάλης,
ενόμισα καθήκον μου κ'εγώ να εισπηδήσω,
και μετ'αγώνος φοβερού και πυρετώδους πάλης
νεκρός ή μόνον νικητής, παιδιά, να επιζήσω!
Τουτέστι "Ταν ή επί τάς!", οι πάντες μ'εννοείτε,
αι δ'εξηγήσεις περιτταί μοι φαίνονται, πολίται!

Αντιπολιτευόμενος! -ιδού το πρόγραμμά μου!
Την τωρινήν κυβέρνησιν αγρίως θα πατάξω!
Πατρίς εδώ, πατρίς εκεί, πατρίς το σύνθημά μου,
πατρίς, μα τον θεόν, πατρίς - enfin θα πατριάξω!
Οράτε ότι την πτωχήν πατρίδα μας προδίδουν,
διότι τρώγουν μοναχοί και εις ημάς δεν δίδουν.

Τα οικονομολογικά! -ιδού πρώτη φροντίς μου!
Τα στρατοναυτολογικά! -ιδού και η δευτέρα!
Τα εξωεσωτερικά! -εν όλω πόθοι τρεις μου,
εκ της κοιλίας θ'αντηχούν οξείς εις τον αιθέρα.
Το μεγαλείον, η πατρίς, η δόξα, το καθήκον,
και το ανήκον άπασι και πάσι το προσήκον!

Άλλως, μενόντων ωδέ πως των πάντων συμφερόντων,
και των ταμείων τρομερώς συνδιασπαθιζόντων,
κ'εκείνων πάντων, δηλαδή, τρωγόντων και πινόντων,
ημών δε πάντων των λοιπών πεινώντων και διψώντων,
ημείς θα καταντήσωμεν, αναμφιβόλως, τσίροι,
και νεκρικόν μετ'ου πολύ θ'ακούσωμεν ψαλτήρι.

Λοιπόν, λοιπόν άπαντ'αυτά ευκόλως εννοούντες,
και βλέποντες πως η πατρίς επνίγη εντός έλους,
πρέπει, εν γένει, τον λαόν ορθώς ποδηγετούντες,
να φθάσωμεν εις ασφαλή λιμένα, επί τέλους.
Τοιουτοτρόπως η πατρίς, νικώσα, μετά θάρρους
θα πέσει ως μικρός ιχθύς εις πεινασμένους γλάρους!

Ελπίζω, συμπολίται μου, την ψήφον σας να έχω!
Ελπίζω, να μ'εκλέξετε, ως αντιπρόσωπόν σας,
διότι, μα τον Ιησού Χριστόν μας, δεν αντέχω,
και, φεύ! θα μ'έχετε βαρύ φορτίον στον λαιμόν σας!
Εν τούτις, αν μοι πέπρωται ο τάλας ν'αποθάνω,
τα κατωτέρω γράψατε στον τάφον μου επάνω:

"Αντιπολιτευόμενος ο μακαρίτης ήτο`
είχ'ευγενή αισθήματα, αρχάς και πεποιθήσεις,
και υπο τούτων πάντοτε αγνώς ενεφορείτο`
αλλ'όμως τον κατέβαλον στομαχικαί παθήσεις.
Απέθανε φιλόπατρις και ομιλών και γράφων
-με άλλους λόγους: νηστικός κατήλθεν εις τον τάφον!"

Δημήτριος Κόκκος (Ο αντιπολιτευόμενος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.