Σελίδες

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Μνήμη

κα θάλασσα οκ στιν τι

Κι γ στ χέρια μου μόνο μ᾿να καλάμι`
εταν ρημη νύχτα τ φεγγάρι στ χάση
κα μύριζε τ χμα π τν τελευταία βροχή.
Ψιθύρισα`  μνήμη που κα ν τν γγίξεις πονεῖ,
ορανς εναι λίγος, θάλασσα πια δν πάρχει,
,τι σκοτώνουν τ μέρα τ᾿δειάζουν μ κάρα πίσω π᾿τ ράχη.

Τ δάχτυλά μου παίζανε ξεχασμένα μ᾿ατ τ φλογέρα
πο μο χάρισε νας γέροντας βοσκς πειδ το επα καλησπέρα`
ο λλοι ξέγραψαν κάθε χαιρετισμὸ`
ξυπνον, ξυρίζουνται κι ρχίζουν μεροκάματο τ σκοτωμό,
πως κλαδεύεις χειρουργες, μεθοδικά, χωρς πάθος`
πόνος νεκρς σν τν Πάτροκλο κα κανες δν κάνει λάθος.

Συλλογίστηκα ν φυσήξω να σκοπ κι πειτα ντράπηκα τν λλο κόσμο
ατν πο μ βλέπει πέρ᾿π᾿τ νύχτα μς π᾿τ φς μου
πο φαίνουν τ κορμι ζωντανά, ο καρδις γυμνς
κι γάπη πο νήκει κα στς Σεμνς
καθς κα στν νθρωπο κα στν πέτρα κα στ νερ κα στ χορτάρι
κα στ ζο πο κοιτάει κατάματα τ θάνατο πο ρχεται ν τ πάρει.

τσι προχώρεσα στ σκοτειν μονοπάτι
κι στριψα στ περβόλι μου κι σκαψα κι θαψα τ καλάμι
κα πάλι ψιθύρισα` θ γίνει νάσταση μίαν αγή,
πς λάμπουν τν νοιξη τ δέντρα θ ροδαμίσει το ρθρου μαρμαρυγή,
θ ξαναγίνει το πέλαγο κα πάλι τ κύμα θ τινάξει τν φροδίτη`
εμαστε σπόρος πο πεθαίνει. Κα μπκα στ᾿ δειανό μου τ σπίτι.

Γιώργος Σεφέρης (Μνήμη, Α΄)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.