Σελίδες

Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

Αμερική

Αμερική στά'δωσα όλα και τώρα δεν είμα τίποτα.
Αμερική δυο δολάρια και εικοσιεφτά σενς 17 Ιανουαρίου 1956
Δεν μπορώ να υποφέρω το ίδιο μου το μυαλό.
Αμερική πότε θα πάψουμε τον ανθρώπινο πόλεμο;
Άει γαμήσου με την ατομική σου μπόμπα.
Δεν αισθάνομαι καλά άσε με ήσυχο.
Δεν θα γράψω το ποίημα μου ώσπου νάρθω στα σωστά μου
Αμερική πότε θα είσαι αγγελική;
Πότε θα βγάλεις τα ρούχα σου;
Πότε θα κυτταχθείς μέσ'απ'τον τάφο;
Πότε θα γίνεις αντάξια του ενός εκατομμυρίου Τροτσκιστών σου.
Αμερική γιατί είναι οι βιβλιοθήκες σου γεμάτες δάκρυα;
Αμερική πότε θα στείλεις τ'αυγά σου στις Ινδίες;
Έχω αηδιάσει με τις εξωφρενικές απαιτήσεις σου.
Πότε θα μπορέσω να πάω στην αγορά και ν'αγοράσω 
ό,τι χρειάζομαι με την ομορφιά μου;
Αμερική στο κάτω-κάτω εσύ κι εγώ είμαστε τέλειοι όχι το υπερπέραν.
Τις μηχανές σου δεν τις αντέχω.
Μ'έκανες να θέλω να γίνω άγιος.
Πρέπει να υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να λύσουμε αυτή τη διαφορά
Ο Μπάροουζ είναι στην Ταγγέρη δεν νομίζω να γυρίσει πίσω, είναι φρίκη.
Μας παριστάνεις τον μπαμπούλα ή μήπως είναι καμιά φάρσα;
Προσπαθώ να πω αυτό που θέλω.
Αρνούμε να εγκαταλείψω την έμμονη ιδέα μου.
Αμερική σταμάτα να σπρώχνεις ξέρω τι κάνω.
Αμερική πέφτουν λουλούδια απ'τις δαμασκηνιές.
Δεν έχω διαβάσει εφημερίδες μήνες τώρα, κάθε μέρα
κάποιος δικάζεται για φόνο.
Αμερική νιώθω αισθηματικός για τους Wobblies.
Αμερική - μικρός ήμουνα κομμουνιστής, δεν λυπάμαι.
Καπνίζω μαριχουάνα με κάθε ευκαιρία.
Κάθομαι σπίτι μου μέρες ολόκληρες και κυττάζω τα τριαντάφυλλα στο ντουλάπι.
Όταν πηγαίνω στο Chinatown μεθάω μα δεν συνουσιάζομαι.
Τόχω πάρει απόφαση θάχουμε φασαρίες.
Έπρεπε να με δεις να διαβάζω Μαρξ.
Ο ψυχαναλυτής μου λέει πως έχω απόλυτο δίκιο.
Δε θα πω το Πάτερ ημών.
Έχω ενοράσεις μυστικιστού και δέχομαι κοσμικές δονήσεις.
Αμερική δεν σού'χω πει ακόμα τι έκανες στο θείο Μαρξ όταν ήρθε απ'τη Ρωσία.
Απευθύνομαι σ'εσένα.
Θ'αφήσεις την αισθηματική σου ζωή να την ελέγχει το περιοδικό "Time".
Είμαι παθιασμένος με το περιοδικό  "Time".
Το διαβάζω κάθε εβδομάδα.
Το εξώφυλλο του με κυττάει κάθε φορά που ξεγλιστράω 
μπροστά από το γωνιακό ζαχαροπλαστείο.
Το διαβάζω στο υπόγειο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης στο Μπέρκλεϋ.
Πάντα μου μιλάει για ευθύνες. Οι επιχειρηματίες είναι σοβαροί.
Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί είναι σοβαροί.
Όλοι είναι σοβαροί εκτός από μένα.
Μου φαίνεται πως εγώ είμαι η Αμερική.
Μιλάω στον εαυτό μου πάλι.
Η Ασία ξεσηκώνεται εναντίων μου.
Έχω λιγότερη ελπίδα επιτυχίας κι από έναν φουκαρά Κινέζο.
Καλά θα κάνω να λάβω υπ'όψη μου τους εθνικούς πόρους.
Οι εθνικοί μου πόροι αποτελούνται απο δυο τσιγάρα μαριχουάνας,
εκατομμύρια γεννητικά όργανα, μια μη εκδόσιμη ιδιωτική λογοτεχνία 
που τρέχει 1400 μίλια την ώρα και εικοσιεφτά χιλιάδες τρελοκομεία.
Δε λέω τίποτα για τις φυλακές μου, ούτε για τα εκατομμύρια
των στερημένων που ζούνε μεσ'τις γλάστρες μου
κάτω από το φως πεντακοσίων ήλιων.
Έκλεισα τα μπορντέλλα της Γαλλίας, τώρα είναι η σειρά της Ταγγέρης.
Η φιλοδοξία μου είναι να γίνω πρόεδρος αν και καθολικός.
Αμερική πώς μπορώ να γράψω μια ιερή λιτανεία μέσα στη χαζομάρα σου;
Θα συνεχίσω σαν τον Χένρυ Φόρντ, οι στροφές μου είναι τόσο υποκειμενικές
όσο και τ'αυτοκίνητα σου κι ακόμη περισσότερο γιατί οι δικές μου έχουν φύλλο.
Αμερική θα σου πουλήσω στροφές 2.500 δολάρια το κομμάτι
και 500 προκαταβολή για την παλιά σου στροφή.
Αμερική άφησε ελεύθερο τον Tom Mooney.
Αμερική σώσε τους Ισπανούς δημοκρατικούς.
Αμερική ο Σάκκο κι ο Βαντσέττι δεν πρέπει να πεθάνουν.
Αμερική είμαι τα παιδιά του Scottsboro.
Αμερική όταν ήμουνα εφτά χρονών, η μαμά μου με πήγαινε
σε συνεδριάσεις κομμουνιστικών πυρήνων, όπου μας πουλούσανε
στραγάλια, τη χούφτα μια πεντάρα και οι λόγοι ήταν τζάμπα,
όλοι ήταν αγγελικοί και γεμάτοι αισθηματισμό για τους εργάτες,
ήταν όλα ενθουσιώδη δεν είχες ιδέα τι ωραίο πράγμα ήταν το κόμμα
στα 1935, ο Scott Nearing ήταν ένας ωραίος γέρος αληθινός άντρας,
η γιαγιά Bloor μ'έκανε να κλάψω, είδα μια φορά τον Israel Alter απο κοντά.
Όλοι τους θα πρέπει να νά'ταν κατάσκοποι.
Αμερική δεν θέλεις σοβαρά να πας στον πόλεμο.
Αμερική φταίνε αυτοί οι Ρώσοι.
Αυτοί οι Ρώσοι, αυτοί οι Ρώσοι και οι Κινέζοι. Κι αυτοί οι Ρώσοι.
Αυτή η Ρωσία θέλει να μας φάει ζωντανούς.
Αυτή που λύσσαξε για δύναμη θέλει να βγάλει τ'αυτοκίνητα μας
έξω απ'τα γκαράζια μας.
Αυτή θέλει ν'αρπάξει το Σικάγο. Αυτή χρειάζεται ένα κόκκινο Reader's Digest.
Αυτή θέλει τα εργοστάσια των αυτοκινήτων μας στη Σιβηρία. 
Αυτή η μεγάλη γραφειοκρατία να εκμεταλλεύεται τα βενζινάδικα μας!
Αυτό όχι καλό. Αγκ! Αυτό μάθει Ινδιάνους διαβάζει.
Αυτό χρειάζεται με-γά-λο μαύρο νέγρο. Α! Αυτή θα μας κάνει 
να δουλεύουμε δεκάξι ώρες τη μέρα. Βοήθεια!
Αμερική αυτό είναι πολύ σοβαρό.
Αμερική αυτή είναι η εντύπωση που έχω όταν κυττάζω την τελεόραση.
Αμερική είναι σωστό αυτό;
Καλύτερα θα κάνω να στρωθώ κάτω στη δουλειά!
Είναι αλήθεια ότι δεν θέλω να καταταγώ στο στρατό,
ούτε να γυρίζω τόρνους σ'εργοστάσια εξαρτημάτων ακριβείας,
έχω μυωπία και είμαι ψυχοπαθής ούτως ή άλλως.
Αμερική βάζω τον αδερφίστικο ώμο μου στον τροχό.

Allen Ginsberg (Αμερική)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.